27 - the magic number!

Ja, igår var det den 23:e och för många av er arbetande varelser där ute så betydde det LÖNING.
Tillåt mig att vara en gnutta grinig, för jag fick nämligen det fasansfullt tråkiga beskedet att jag inte kommer få ut min lön förrän den 27:e. 
KA-TA-STROF.
Jag började räkna ihop femtioöringarna och enkronorna som starkt har hållt sig kvar i innerfodret på plånboken under månaden som gått.
6,50:-
Jahopp.
"Det får man inte många öl för", tänkte jag och bestämde mig för en äckligt lugn helg med tråkiga filmer och snacks.

Så nu sitter jag alltså här för andra kvällen i rad, med en otroligt uppsvälld mage och en sisådär fem chips för mycket i magsäcken, och bara väntar på att klockan skall slå tisdag.

Du är mer än välkommen in i plånboksvärmen mr. Lön!





/Snäckan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0