Gammal dam på insidan?

Det känns som ett tydligt tecken att man har en för tidigt utvecklad pensionärshjärna, när man tar på sig bältet på bussen och påminner sin bredvidsittande mor att göra detsamma.

Jag kommer på mig själv flera gånger om dagen då jag gör saker som inte är särskilt typiska för min ringa ålder!

Vi var på en tripp igår, jag och mor min. När vi skulle köpa salt i en orientalisk affär så fanns inte den där käcka plastförpackningen, utan endast varianten gjord av papper.
Bekymrad över den icke existerande sortens förpackning vi ville ha, gick mor min runt i cirklar och grämde sig.
Idélampan tändes ovanför mitt smarta huvud och jag kom på den otroligt briljanta idén att vi skulle köpa pappersförpackningssaltet och fylla på vår gamla saltburk hemma!

Det käcka pensionärstänkandet har flyttat in i mitt ungdomshuvud!






Är det du som bor i min knopp tro?


/Snäckan

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Sådär håller jag på hela tiden, härligt att det är nån mer som är sån!

Jag tar ju alltid med mig påsar till affären för att slippa köpa exempelvis och förra vintern funderde jag allvarligt på broddar till skorna... ojoj oj säger jag bara =)

2009-01-17 @ 22:10:24
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Postis Per

Grammatiskt korrekt ska det vara "Detta käcka pensionärstänkande" eller "Det käcka pensionärstänkandet". Tänk dig för innan du klagar på de som stavar fel.

2009-01-18 @ 13:03:41
Postat av: anso

men det är ju precis så som hon har skrivit?! hon skrev :"Det käcka pensionärstänkandet" och du förslog:"Det käcka pensionärstänkandet"... Sssnap vilken tabbe att du ödlsade kraft och tid på att ha så jävla fel!

2009-01-18 @ 19:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0