Dissar/Gillar



1. BlondinBellas "tv-show" - Ja, var ska man börja? Att TV400 frivilligt ägnar 3 långa minuter varja dag åt denna så kallade "tv-show", är för oss en gåta. Att BB själv dessutom kallar det för en "heeelt vanlig ungdoms dagbok" gör det hela ännu mer skrattretande. Normal?! Var då?! Jo men visst, jag har också en assistent som brukar diska åt mig, så att mina 2000-kronors naglar slipper gå sönder. Och filmpremiärer samt kändismingel, ja men det känns ju som typiska tonårssysslor.
Den gigantiska pälsmössan känns ju verkligen helrätt när vintern anländer... d.v.s. om man vore bolsjevik och levde i början på 1900-talet! Den går fetbort!

2. Tidningen Hänt Extra - Idag är det onsdag och bönderna i TV4 ska äntligen göra sitt slutgiltliga val. Tror ni inte att Hänt Extra-jävlarna redan innan programmet publicerar en indikation på vem Hanna väljer? "Ni hade väl inte behövt läsa artikeln", tänker ni. NEJ, men det gjorde vi inte heller för fanskapen hade publicerat en stor jävla bild på framsidan av skitblaskan, som våra små oskyldiga ögon inte kunde gå miste om. SKÄMS PÅ ER, HÄNT EXTRA, SKÄMS!






1. Björn Borgreklamen - Trots att vi ännu inte har lyckats lista ut vad de två bögprästerna har med Björn Borg att göra, så måste vi ändå påstå att detta är en av de sötaste reklamerna någonsin. Musiken, kärleken och budskapet får våra kroppar att rysa av välbehag.

2. Klementiner - En frukt som är  både nyttig, god och har en laxerande effekt. Nu såhär i juletider så passar ett tjåg klementiner alldeles utmärkt om du vill gå ner ett par kilon genom en härlig sprutlackering inne på dass.

3. Titanic - Hur många gånger vi än har sett denna underbara film, så sitter vi ändå på helspänn och hoppas på att Jack ska klara sig. 



P.s: Lägg nu märke till antalet punkter på varje lista. Som de Guds barn vi är, så har vi valt att lyfta fram samhällets positiva sidor den här veckan. Men tro inte att vi tänker göra det till en vana, vi kan trots allt inte förneka oss själva hur länge som helst, men såhär under julen får man ju vara lite god så att fabbro Tomten kommer med saftiga klappar.


/ S & P

Kommentarer
Postat av: Björn

För det allra första; vem fan gillar bonde söker fru?

För det andra; stavas inte clementin med "c"?

(Det första var ett påhopp, det andra mer en fråga där vi kan diskutera oss fram till ett gemensamt svar eller kompromiss (typ "ck"))

2008-12-17 @ 20:00:57
URL: http://edgren.bloggspace.se
Postat av: Julis

Clementin ska det va!

2008-12-17 @ 20:54:06
URL: http://omjulisfarsagasitt.blogspot.com
Postat av: Emma

Jag reagerade också på reklamen! Helt rätt tycker jag, och otroligt bra!

2008-12-18 @ 00:58:39
URL: http://walkingourway.blogg.se/
Postat av: Fanny Strömberg

sv; haha okej.. då ska jag också göra en videoblogg bara för att.

2008-12-18 @ 11:00:33
URL: http://fannu.blogg.se/
Postat av: Linda

ja, mer positivt än negativt. Det gillas av tomten.

och tidningen HäntExtra..Finns det nått mer missanvisande? t.ex "Jörgen berättar om sin nya kärlek" och så är det en häst han köpt eller nått. Jörgen finns förresten inte, jag kom på namnet helt själv. Så att inte tidningen kan hålla sånna viktigheter åtminstone några sidor in i tidningen förvånar mig inte ett dugg.

2008-12-18 @ 11:54:18
URL: http://lillyz.blogg.se/
Postat av: Fanny Strömberg

haha NEJ DET ÄR ROLIGT!!!!!!!!!

2008-12-18 @ 13:29:44
URL: http://fannu.blogg.se/
Postat av: S O L I N

Ja tack. Ha en bra dag! :)

2008-12-18 @ 15:46:48
URL: http://ssolin.blogg.se/
Postat av: kamilla

Jag tycker absolut inte att man ska lägga blondinbella högst upp på dissarlistan!

Låt henne kalla det ''en helt vanlig ungdomsdagbok'' om hon vill. Hon kanske ser det på det sättet. Tv-programet skulle helt klart blivit mycket sämre om hon hade sakt ''Det är jag som har blondinbellabloggen och den är sveriges största blogg'' det skulle bara låtit grymt fel och malligt.



Puss och kram

2008-12-19 @ 10:07:29
URL: http://kamillasliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

2008-12-24 @ 22:34:13
Postat av: mia

Nu har jag aldrig riktig läst Blondinbellas blogg. Jag blir av någon anledning förbannad bara jag ser denna tjej. Hon ser ut som en finsk(sorry ni finskar) smygalkis som döljer sig bakom smink, hår och naglar och dyra kläder så klart. Läskigt utseende iaf. Pratar drygt. Jag är dock medveten om jag kan ha väldigt fel.

2008-12-24 @ 22:39:05
Postat av: magg

Öj du har inte så stor koll på vad som är inne/ute när det gäller kläder iaf :p

2009-01-07 @ 22:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0