Härliga ungar

Barn. Ja, jag säger då det. Gång på gång slänger de ur sig någonting, som man helt enkelt inte kan låta bli att asgarva åt.
En kind of släkting till mig har tre barn, varav ett fortfarande är i den där roliga åldern, där han titt som tätt kläcker ur sig de mest geniala sakerna. 

Vid ett tillfälle valde han att lägga sig på golvet och krypa ihop som en liten kanelbulle. När hans mor efter en stund böjde sig över honom och frågade: "Vad gör du?", så sneglade han lite argt upp på henne och svarade: "Meeeh, jag är en ägg, ser du väl!"

En annan liten incident med samma lilla pojke inträffade en tid senare, då det hade hänt någonting som han inte riktigt tyckte om. Han korsade bestämt sina armar och sa på fullaste allvar: "Mamma, det var mycket bättre förr."

Som grädden på moset tänkte jag berätta om när den här lillkillen var på dagis en dag. Han och en vän satt och lekte och kom på något vis in på en vild diskussion:

Lillkillen: Bajj hetej dee!
Kompisen: Näää! De heter bajssss!
Lillkillen: Meeen nä-ä, bajj hetej de faktiskt!

Senare samma dag när lillkillens mamma kom och hämtade sin lille son, var han fortfarande väldigt uppriven och började så gott han kunde förklara vad som hade hänt under dagen: "Oskaj sa att det hetej bajsss, men jag menade ju inte sån bajj. Jag menade ju såna som myjojna byggej sina bon med!"





Jag vet inte om det är något med just den här familjen, men även lillkillens storasyster har en och annan historia från sin tid som liten tänkare. Det råkada vara så att hon som liten flicka störtförälskade sig i Martin Timell, ni vet den där gör-det-själv-snickaren i TV4:s Äntligen Hemma. Och så en dag, då hon antagligen nyss hade gluttat på sin favvo-tv-profil, så gnolade hon runt i sina morföräldrars källare med två pinnar i handen. Efter en stund så var förstås någon tvungen att fråga vad sjutton hon höll på med. Hon tryckte då in händerna i sidorna, burrade upp sig och utbrast " Men jag mäter radon, ser du väl?! " som om detta vore världens mest normala syssla för en liten, liten flicka som hon själv.

/ Pinglan

Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha! Små ungar är bara för härliga!

2008-12-20 @ 12:43:23
URL: http://justjonsson.blogg.se/
Postat av: Lojs

haha vilka sköna ungar XD

barn har verkligen en förmåga att pricka rätt

2008-12-20 @ 14:17:43
URL: http://lojsq.blogg.se/
Postat av: Krille

haha UNDERBART! :D

2008-12-23 @ 07:05:00
URL: http://brallorochpannkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0