Hälsa? Pfffft!

Här sitter jag en fredags morgon och är lite smått bitter över min "härligt hälsosamma" frukost, bestående av en osötad müsli med laktosfri mjölk, samt en stor kopp rykande te, osötat det med förstås. Jag sitter här och kvider stilla i min ensamhet, kvider över den förbannade träningsvärk som under natten har tagit över mina lår- och sätesmuskler. All denna bitterhet, enbart på grund av en fånig idé om att påbörja det nya året i hälsans tecken.

Hälsa?! Pffft! Hälsa in my ass. Vet ni hur tråkigt det är att vara hälsosam?! Va?! Jag förstår inte hur de går till väga, Anna Skipper och alla andra hälsofreak. Hur bär man sig åt för att inte dö av tristess, när man sitter där på träningscykeln och trampar för glatta livet? Hur bär man sig åt för att undvika att tungan torkar ihop och ramlar ut, när man dag ut och dag in stoppar i sig en massa osmaksatta bönblandningar?

Här har vi faktiskt en punkt, där jag tycker att Kenza agerar precis rätt. Hon struntar i allt vad dieter heter. Hon lever inte för framtiden utan i nuet, precis som alla andra borde. Man måste ju hinna njuta av livet, medans man lever, inte sant?

Nu måste jag nog återgå till min osötade müsli med laktosfri mjölk, innan den har hunnit svälla upp som en stor svampig kaka i skålen. Hur trist den här hälsoidén än är, så är idén om den där precis lagom stora kroppen allt annat än tråkig. Tyvärr. Men det kommer nog en dag då även jag inser att det där "lagom" aldrig kommer uppstå. Ju förr, desto bättre, förstås.





So long / Pinglan

Kommentarer
Postat av: Malin

Sjukt roligt blogg! Har inte skrattat så här mycket åt en blogg någonsin!



Keep up the good work!

2009-01-11 @ 20:45:19
URL: http://redheaded.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0