Doggystile

Här och nu tänker jag ge mig in på djupt vatten, och antagligen få resten av bloggvärlden (där i bland min kära väninna Snäckan) på mig, genom att förklara mitt stooora förakt gentemot smååå hundar. Ja hundar över huvud taget egentligen, även om det är just de små hundarna som irriterar mig mest. Hurdana hundar är de, egentligen? Smygkatter. Korkade smygkatter.

Typ såna i stil med Stinas och Kenzas, typ såna i stil med Lady, som i Lady och Lufsen, som låtsas sitta på någon slags självkontroll och integritet. Hah! Se bara på Pluto, som i och för sig är en ganska rejäl hund, men som är så dum att klockorna stannar. Vad fasen har Pluto gjort för gott, egentligen? Någonsin? Han är inte ens rolig. Det enda han lyckas med är att år efter år, gång efter annan, på självaste julafton göra mig fruktansvärt irriterad. Irriterad över en hel massa saker, men allra främst över att en levande varelse, på ett sådant övertygande vis, kan framstå som helt meningslös. Helt korkad. Helt urblåst.




Jag hatar hundar. Jag hatar deras naivitet. Jag hatar hur de luktar. Hur de låter. Att de dregglar. Jag hatar när de bajsar utanför mitt hus och jag hatar alla värdelösa mattar och hussar som låter bli att plocka upp det där äckliga små bruna högarna. De är precis lika dumma de. Himlans hundmänniskor.

Tacka vet jag katter. De har självkänsla. De behöver inte ha någon människas uppmärksamhet tjugofyra timmar om dygnet, de krafsar över sitt bajs och de klarar sig alldeles utmärkt utan att attackera vareviga gäst, med diverse ljud och hopp.

Hundar.... pffft! Vilket överskattat sällskapsdjur egentligen.


Prutt / Pinglan

Kommentarer
Postat av: Krille

haha! kan inte annat än att instämma i detta! Fånigare djur får man all leta efter.. REJÄLT länge!

Mjau!

2009-01-06 @ 20:53:25
URL: http://brallorochpannkaka.blogg.se/
Postat av: Krille

Kan inte annat än att hålla med dig Pinglan! Fånigare djur än just hundar får man allt leta efter.. Och det REJÄLT länge! Mjau!

2009-01-06 @ 20:58:31
URL: http://brallorochpannkaka.blogg.se/
Postat av: Krille

sv: MOHAHAHAHA! ;D blogg.se är fuckad värre nu så jag dubbelpostade visst kommentaren hos Er innan.. Dont spank me to much plzzz! GOD FORTSÄTTNING på Er förresten! :)

2009-01-06 @ 21:03:11
URL: http://brallorochpannkaka.blogg.se/
Postat av: Jonas

Du får ytterligare en anhängare i form av mig i ditt krig mot resten av bloggvärlden ;)

2009-01-06 @ 21:30:28
URL: http://jonaspeterson.blogg.se/
Postat av: Belial

Nä.. hundar är bäst. Katter är inte så pjåkiga dem heller, men hundar är verkligen världens underbaraste husdjur. Anything your cat can do, my poodle can do better räcka ut tungan ;)

2009-01-06 @ 21:35:15
URL: http://belial.blogg.se/
Postat av: Anonym

jo, hundar är...hundar. jag avskyr dom inte, men det ligger definitivt något i det du säger. jag har alltid tyckt bättre om katter, de är alltid coola och envisa och lyder inte under någon, utan gör som de själva vill. ja, dom flesta iaf.

2009-01-06 @ 22:07:25
Postat av: Anonym

Om ni hade hus med grannar med 5 katter så hade ni hatat dem för att de pissar på er bil så att den inte går att använda, på er dörr så att alla besökare springer där ifrån, skiter i er trädgård så att det stinker satan + sprider kattherpes etc.

Håller med att det finns massor av hussar o mattar som borde se efter sina skällande och skitandes djur bättre. Snacka om miljöförstöring...

Husdjur = ansvar. Håll dem inne eller i koppel!!!!

2009-01-07 @ 00:57:06
Postat av: Anonym

Du behöver kärlek bigg time! Finns det ingen som vill älska dig?

Snälla skaffa aldrig barn.

2009-01-07 @ 01:07:26
Postat av: Anna

Nej hundar är så fina djur! Hundar är pålitliga och dom älskar en no matter what! Hundar kan bli en bästa vän medans katter bara skiter i allt och alla och bara bryr sig om sig själva. Katter kelar bara när de vill, de är bara snälla när det känner för det, ja man kan helt enkelt inte lita på dom! Medans hunden alltid finns där för en i vått och torrt och får en att känna sig behövd :)

2009-01-07 @ 13:53:53
URL: http://aannapannas.blogg.se/
Postat av: jch

Verkligen skillnad på storlekarna på hundarna. Kul bild

2009-01-07 @ 19:13:38
URL: http://musikochfotboll.blogg.se/
Postat av: Bumbi

Seriöst, hundar är det bästa som finns! :D Om du inte har insett det, så är det mest synd om dig!

2009-01-07 @ 20:04:41
URL: http://btotheumbi.blogg.se/
Postat av: Thea

Haha, så bra skrevet! Kan jeg kopiere det på min blogg og linke deg?

2009-01-07 @ 23:42:56
URL: http://instockholm.blogg.no.blogg.no
Postat av: Charlie

HAHAHAHAHAH fyfan vad klockrent.



http://wandels.blogg.se

2009-01-08 @ 15:00:09
URL: http://wandels.blogg.se/
Postat av: Emma/kråkan/kalla mig vad du vill(:

haha fan va bra skrivet, älskar din blogg:) brukar inte läsa bloggar men du är ju så jävla skön asså:P btw hatar också hundar, flämtande, dregglande, hårande äckliga djur som ska hållas på avstånd^^

2009-03-16 @ 20:30:23
Postat av: Typ? -.-

Anna.

Här pratar hen om att hon inte gillar hundar och alla stördo hund människor.

Då behöver inte ni komma och försöka ge igen... eller vad försöker ni...?

Hahah...xDD Det var det löjligaste jag hört;



"katter bara skiter i allt och alla och bara bryr sig om sig själva. Katter kelar bara när de vill, de är bara snälla när det känner för det, ja man kan helt enkelt inte lita på dom!" Märker att du umgåtts mkt med katter! ;D

2012-08-04 @ 03:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0