Skor

Och vips så dök feministen inom mig upp, likt en liten storm på ett stilla vatten. Wooom, bara. För vilken självdestruktiv stackare var det egentligen, som bestämde sig för att tillverka ett par skor med en pinne under hälen att vandra omkring i? Ha?! Och vilken idiot var det, som sedan bestämde sig för att föra dessa skor med sig in i festliga sammanhang?

Det är inte särskilt humant att tvinga sig själv till att vandra omkring på dansgolv och klubbar med två decimeterlånga stilettklackar under hälarna. Inte ens med inlägg i hålfoten är det bekvämt. Jag säger då det, vad fjompiga vi kvinnor är! Vilken jäkla karl går omkring och kollar in brudarnas skor, liksom?

Mina fötter är efter gårdagens slit och släng skavda på alla möjliga håll och kanter, tack vare de där förbannade skorna. De är också jävligt smutsiga, eftersom jag inte stod ut den sista biten hem och bara var tvungen att få gå barfota i vinternatten en stund. Sen är de med stor sannolikhet frostskadade också. Usch! Nej nästa klubbkväll drar jag nog på mig ett par sneakers istället tror jag. Alla långa män och kvinnor får väl helt enkelt komma ner till min nivå, om de vill ta kontakt.




Comfort i allra högsta grad!



Sug på den ni! / P

Kommentarer
Postat av: ANSO

hahaha har tänkt den tanken också och håller med.. Men om man ska tänka på looken så får man ju otrevligt snygga ben av klackskor:O det är nog enda skälet till att jag, once in a while har klackisar!

pz out

2008-12-27 @ 19:27:00
Postat av: Josefin

där kan man prata stå på tå!

2008-12-27 @ 23:08:29
URL: http://kinglouie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0