En mössa

En mössa är ett stycke tyg/skinn/päls, eller vilket annat täckande material man nu kan hitta på, som används på huvudet, ofta i värmande och sjukdomsförebyggande syfte. För att mössan på bästa sätt ska fylla ut sin funktion bör den alltid dras ner ordentligt på huvudet, över öronen.

Anledningen till min fina lilla förklaring av uttrycket "mössa", är att det tydligen är väldigt svårt för vissa människor i samhället att acceptera detta lilla plaggs öde.

Jag menar, är det inte fruktansvärt töntigt när diverse medelålders män går omkring med sina små huvudbonader vippande längst upp på hjässan, istället för i närheten av det område, som i allra högsta grad bör skyddas mot kylan, nämligen öronen? Ser det inte löjligt ut när de struttar in där på Konsum, på det där fruktansvärt pinsamma viset, med en iskall min påklistrad i ansiktet och en hållning likt någon som just har satt sig på ett stolpiller och som grädden på moset har slängt på sig en härligt osmaklig, upprullad "mössa"? Och dessutom inbillar de sig att det ser riktigt okej ut, ja att det är en rent av cool trend som de valt att haka på.

Samtidigt står vi normala människor, d.v.s. vi med mössorna ordentligt nerdragna, och förbannar dessa karlar som varken tycks ha sinne för mode eller självinsikt.

Get over your selves! Det är fult som in i bänken, punkt slut.

Ps. Ja, jag hackar på er killar. Det finns säkert osmakliga brudar med fula mössor också, med det är inte min grej att hacka på flera samtidigt. En målgrupp i taget får det bli. Man kan ju inte förändra hela världen på en och samma gång.



/ P

Kommentarer
Postat av: KalsongMorsan

alla dessa tjejer som går omkring med långmössa som knappt hänger på huvudtoppen & resten hänger ner på ryggen?

2008-12-29 @ 21:45:02
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/
Postat av: KalsongMorsan

det är ju ungefär samma sak. en mössa ska värma men deras hänger ner över ryggen ^^,

2008-12-29 @ 21:49:05
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/
Postat av: Kittieh

Haha, jag tycker dock det är snyggt med en mössa som hänger lite, avskyr de där riktigt tajta små mössorna. ;P

2008-12-29 @ 21:54:37
URL: http://kittieh.bloggn.se/
Postat av: Anonym

Nä, jag tänkte mest på kommentarerna ovan. (;

2008-12-29 @ 22:07:10
Postat av: lydia

hehe, ja, fick goodiebagen. tack så mkt! :)

(//lydia-pussgurkanlydia.blogg.se)

2008-12-29 @ 22:15:03
Postat av: Emma

Men det är ju gubbar? de bryr sig knappast om ifall det är snyggt eller inte, och det är tydligen väldigt skönt att ha mössan så :)

Får jag gissa att ni inte har umgåtts så mycket med äldre? ni verkar aningen sura på dem. rätt ofta..

2009-01-05 @ 16:42:15
URL: http://emmavestergaard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0