Filmtoppen

1. Titanic - Jag har sagt det förr och säger det igen: Det finns ingen film som denna. Så hjärtskärande men så fantastisk på samma gång. Det är nästan ett slags destruktiv lycka man utsätter sig för, när man snyftande ser Jack sjunka ner i Atlantens djup för hundraelfte gången. Den nya filmen med Leonardo och Kate står deffinitivt på "vill se-listan".

2. Meangirls - Förlåt, allesammans. Jag har vid det här laget citerat mig igenom denna film säkert hundra gånger och skulle troligen kunna se den lika många gånger till, innan myntet faller ner och jag inser att filmen egentligen är en riktig skitrulle.

3. Moulin Rouge! - Ännu en film med oändlig kärlek, ännu ett slut, som får hjärtat att vilja hoppa ur bröstet och lägga sig i brödrosten, ännu en kanonfilm. Och massa, massa underbar musik till det. Fem fyrar av fyra.

4. The Blues Brothers - Jag kan inte låta bli att älska dessa två solglasögonprydda herrar i kostym och hatt. Dessutom har jag ännu inte lyckats räkna ut hur många polisbilar som egentligen kvaddas under filmens gång, så tills dess får min omgivning helt enkelt stå ut med mig.

5. Torsk på Tallinn - Gud. Jag sitter ärligt talat här och skrattar för mig själv av bara tanken på de underbara karaktärerna. Ni som har missat den här rätt korta, men ack så underhållande, filmen måste helt enkelt se den.



Stackars, stackars Roland (Robert Gustavsson).
Jag tror inte det finns en enda karraktär med så klockrena repliker dock.



Something to do while the sun is gone / Pinglan

Kommentarer
Postat av: Leia

Håller med om att Titanic är en favorit.

2009-01-22 @ 11:46:08
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: spiderchick

ääälskar torsk på tallin!! =)

2009-01-22 @ 12:58:38
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: claudia

Kolla gärna min blogg och skriv en kommentar!

2009-04-13 @ 20:55:52
URL: http://shitandstuff.blogg.se/
Postat av: Emma

2:a borde va twilight den e **** :)

2009-06-24 @ 23:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0