Livet från den ljusa sidan

Som den positiva själ jag är, tänkte jag här ge er negativa fjantar några exempel på hur härlig världen skulle kunna vara, om ni valde att se på den med ett leende i sinnet.

1. Istället för att sucka över att de nytvättade jeansen har töjt ut sig under dagen, kan man med ett naivt sinne få det hela till att se ut som en hejdundrande viktnedgång! Håll det för dig själv bara, omgivningen är oftast inte lika lättlurad som du.


2. När du sitter där på fredags kväll och upptäcker att halva ölförådet redan är förbrukat, så kan du vända på det hela och istället glädjas åt att det ju bara är hälften kvar att sörpla i sig. Jag menar, vem tycker i ärlighetens namn om öl? Egentligen? De självförnekande idioter som faktiskt påstår sig tycka om öl, typ allas pappor och sådär, har med största sannolikhet tvingat i sig detta under en längre period, tidigt i livet, då självförtroendet inte var på topp. Men kom ihåg, det är aldrig försent att följa sin inre röst. Om däremot Sangrian börjar sina där hemma i barskåpet... då jäklar snackar vi disaster!

3. När kompisen kommer hem solbränd och grann från sin jorden-runt-resa och berättar om hur hon har haft "the time of her life" så kan du, istället för att gå i bittra tankar, malla dig över att du minsann har "the time of your life" kvar att uppleva! Hon kommer sitta där, med sin resa som ett minne blott och hudcancer, medans du glider omkring på en räkmacka och gör the happy dance. Sen om man sitter där en mulen oktoberdag, på sin ålders höst och plötsligt förstår att hela livet har rusat förbi utan någon "time of the life", så kan man ju alltid ta till den svenskättade metoden "Äh, jag ville ändå inte ha det".




So long / Pinglan



Ps. Julklapparna från tävlingen är i denna stund på resa genom Sverige för att finna sina sanna ägare. Vi publicerar innehållet inom kort.

Kommentarer
Postat av: Gud

asså seriöst, jag är alltid enormt emot bloggande. folk som beskriver hur deras säng är bäddad idag, hur deras frukost består av massa antioxidanter och proteiner. man besriver sin gucci väska för 3000 och när man fick den, vi normala personer har ändå inte råd med sån SKIT. blondinbella och alla andra beskriver ju deras egena bloggar som en normal tonårs blogg etc. och som du skrev, jag har inte någon som får betalt för att diska, verkligen inte..

man står där själv vid köksbänken och fingrarna har skrymplat ihop som russin, komiskt nog.



den här bloggen förgyller min vardag. sluta ALDRIG blogga !

2009-01-09 @ 10:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0