Skönhetstips

Vad kan sitta bättre än lite nattliga tips ifrån oss på Fan vad chict!?
Okej, möjligtvis en gigantisk skål chips med tillhörande dipp, men det hör inte till saken.

Då jag periodvis är en mycket lat kvinna så kan jag, om kvällarna/nätterna när jag kommit hem ifrån fest/utgång, känna hur otroligt jobbigt det är att tvätta av sig sminket och borsta tänderna. Denna sjukligt tråkiga syssla tar emot lika mycket varje gång att utföra. Man dansar ju hellre lite salsa eller äter mandarin än att slösa bort 5 minuter av sitt liv på en grej som man får tråkfeber av att göra, men det är trots allt något som man måste få gjort (om man inte känner för ett finnansikte och ruttna tänder dvs.)

Har, i mitt huvud, uppfunnit en trä-över-huvudet-och-tryck-på-en-knapp-maskin som effektivt tvättar bort allt smink man kletat på i ansiktet.
Men i samma veva som jag diskuterade min geniala uppfinning med en vän genom msn, så slog det mig att en ännu bättre idé låg och myste i bakhuvudet.

Allt som behövs är en stor hink i valfri färg, 4 liter frätande syra och en tub med tandkräm.
När ingredienserna är skaffade så är det busenkelt. Häll i syran och tandkrämen i hinken, sedan är det bara till att doppa ner huvudet och låta vätskan verka i någon minut. Glöm inte att låta munnen vara vidöppen så att tandkrämen effektivt kan nå tänderna.
Det kan svida en aning, men det är normalt. Badda därefter av det lilla du har kvar av ansiktet med en torr och mjuk handduk. Klart!

Bra mycket lättare än det eviga skrubbandet med den milda make up-remowern.






/Snäckan

Kommentarer
Postat av: Jennie

Du har väl inte missat min nya blogg? =)



http://jenniesplace.blogg.se



VÄLKOMMEN IN!



2009-01-18 @ 14:00:56
URL: http://jenniesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0