Angående gamla skruttbilar


Ja, vad skall man säga.
Är det inte underbart med sisådär 20 år gamla bilar med en lack som en gång var röd, men numer liknar en grårosa fjortisrouge?
Ni vet sådana bilar som man måste knuffa upp i långa uppförsbackar där hastighetsbegränsningen är 90 km/h, för att den inte skall börja rulla bakåt. Sådana som man kan köra med i 20 mil för att, när man skall parkera, sedan upptäcka att handbromsen varit i under hela färden.

Men visst håller ni väl med mig när jag säger att trots lossnandet av diverse delar på bilen då man spelar en technolåt med mycket bas, den farliga ljudnivån inne i bilen i de högre hastigheterna och saknaden av servon så har gamla bilar en viss charm?

Nog med denna utdragna ironi... jag blir både döv och får träningsvärk av att köra runt i min 20 år gamla bil.
Snälla Gud/tomten (eller vem fan det nu är som styr över vad jag skall få i julklapp), ge mig en ny och fräsh bil till jul.




/ Snäckan

Kommentarer
Postat av: Månsson

Hoppas det inte är skrället på bilden som du kör. Det är en trafikfara inte bara för mig! Utan för dig också.

2008-11-27 @ 02:44:34
URL: http://ecstasyofgold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0